WEBINAR - WAT TE DOEN MET DEELNEMINGEN IN FONDSEN DIE AFLOPEN?

Datum: 21-10-2021
Start: 16:00 - 17:00 uur

 

Op 21 oktober om 16:00 uur organiseert de NVP in samenwerking met Loyens & Loeff een webinar inzake de mogelijkheden die fondsbeheerders hebben om eventueel resterende portfolio bedrijven te blijven beheren na afloop van de (initiële) looptijd van het fonds.

 

Mede als gevolg van de COVID-19 crisis hebben fondsbeheerders hun portfolio bedrijven de afgelopen periode niet kunnen of willen verkopen. Als gevolg hiervan dreigen deze fondsen niet hun gehele portfolio te hebben verkocht voor het einde van de looptijd van het fonds.

 

In dergelijke gevallen is een verlenging van de looptijd in eerste instantie veelal de oplossing. De mogelijkheden hiertoe zijn echter beperkt. Daarbij weegt de vergoeding die de fondsbeheerder in dergelijke gevallen ontvangt vaak niet op tegen de administratieve verplichtingen die daarmee in stand worden gehouden.

 

Tijdens het aankomende webinar staan we stil bij de alternatieven die een fondsbeheerder in dergelijke gevallen heeft. De beheersvergoeding, doorlopende administratieve verplichtingen en eventuele belangenconflicten spelen hierbij onder meer een rol. Daarnaast dient uiteraard ook rekening te worden gehouden met de eventuele fiscale en juridische restricties. Aan de hand van praktische voorbeelden wordt getracht de NVP leden een duidelijk beeld te geven van de voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden.

 

Aanmelden

Meld je aan via onderstaande button. Het webinar staat open voor alle leden en geassocieerden van de NVP.

 

Wij kijken uit naar je deelname!

 

Let op: Aanmelden kan tot woensdag 20 oktober 16:00 uur.

De inlogdetails voor de ZOOM-meeting - om deel te nemen aan dit webinar - sturen we je daarna toe.